Friday, January 09, 2009

SD REVIEWS from BELGIUM & HUNGARY!

I AM TOLD THESE ARE FANTASTIC REVIEWS... if you can read them, PLEASE let me know -SR

SHOTGUN DAISY
STACIE ROSE
Quote : "Shotgun Daisy Stacie Rose is shooting straight to the top with her catchy, melodic and well crafted popsongs. A new popstar is born."

Stacie Rose is een jongedame uit Rutherford, New Jersey die met het album "Shotgun Daisy" al aan haar derde full-cd toe is. Anders dan bij voorgangers "This is Mine" uit 2002 en "Shadow And Splendor" uit 2005 heeft zij voor deze plaat gekozen voor een meer persoonlijke inbreng in de songteksten. Qua muziekstijl wordt er op "Shotgun Daisy" een mix gebracht van pop, soul en rock met catchy riffs. Voor dit nieuwe album kon zij rekenen op de steun van andere artiesten zoals Shawn Mullins, Steve Conte en Jack Petruzelli. Voor het productiewerk kreeg ze een exquise duo zover om deze job voor haar te klaren: Jeff Allen die eerder werkte met o.a. Roseanne Cash en Avril Lavigne en Robert L. Smith die vroeger voor Rickie Lee Jones en voor David Bowie producties heeft gedaan. De sound van Stacie Rose wordt in de pers vergeleken met Aimee Mann, Sheryl Crow, Jewel en Shawn Colvin. Vocaal is dit zeker terecht maar de liedjes op dit album hebben toch vooral een heel eigen geluid en tonen aan dat Stacie Rose vooral een goede songwriter is. De moderne popsound die ze in haar liedjes hanteert is waar de actuele muziekbusiness naar vraagt en deze songs zullen dus regelmatig op de radio te beluisteren vallen. De rocksong "Find Your Way" en "Love Saves" zijn liedjes met groot hitpotentieel en het album bevat ook enkele tracks die getuigen van een volwassen popgeluid zoals bijvoorbeeld in "Run Out" dat ze in duet brengt met Shawn Mullins en in het knap uitgewerkte liedje "Mr. & Mrs. Happily Ever After". De cd-titel "Shotgun Daisy" is een bijnaam die haar muzikanten haar gegeven hebben en verwijst naar haar gedrevenheid om zoveel mogelijk dingen tegelijk te willen doen. In de twaalf liedjes op dit album toont Stacie Rose dat ze een muzikale kameleon is en er in slaagt om een reeks diverse onderwerpen te selecteren om een liedje over te schrijven. Van zichzelf zegt ze dat ze soms gewoon op straat in haar telefoon een melodie inzingt op het antwoordapparaat, kwestie van de basis voor een nieuw liedje niet te vergeten. Zo ontstonden songs als "Hope" en "Wreck At Best". In de jazzy cd-afsluiter "Worry Free" is ze tekstueel zeer autobiografisch en beschrijft ze met welk gemoed ze liefst zelf door het leven wil gaan: zorgeloos en vrij van problemen. Sfeervolle soulballads worden tenslotte nog geserveerd in "December" en in "Ever Again". Zoals je kan merken is "Shotgun Daisy" een belangrijke stap in de muzikale carrière die Stacie Rose voor ogen heeft. Vastberaden als ze is zal zij er dan ook probleemloos in slagen om een vaste naam in de moderne popmuziek te worden.
(valsam)

______________________________________________

Stacie Rose: Shotgun Daisy

Az énekes-dalszövegíró Stacie Rose New Jerseyből indult a világot jelentő deszkák meghódítására. Amikor Rose előadói stílusát igyekeznek közismert muzsikusokéhoz hasonlítani, akkor – nemtől függetlenül – Sheryl Crow, Bruce Springsteen és Paul Simon neve merül fel a leggyakrabban. Az énekesnő 2002-ben a This Is Mine címet viselő albumával kapcsolódott be a tengerentúl zenei vérkeringésébe. A folytatásban egy koncertalbum, a This Is Yours (2003) és egy stúdiólemez, a Shadow & Splendor (2005) következett. Az elmúlt három évben Rose inkább az élő előadásokra összpontosított. Az idei évben megtört a „lemezmentes időszak". Néhány héttel ezelőtt jelent meg a nem túl nőies címet viselő Shotgun Daisy című új album, rajta 12 remek saját szerzeménnyel. A korong producere Jeff Allen mellett az a Robert L. Smith, aki olyan nagy kaliberű sztárokkal dolgozott eddig együtt, mint David Bowie és Rickie Lee Jones.
 Az énekesnő új albuma számomra egy kicsit Nora Jones világát idézi. Könnyed zene otthoni vagy – ha nem a wattok számítanak, akkor – autóban történő hallgatásra. A stílus valahol a népzene és a pop határmezsgyéjén egyensúlyoz. A Hope-tól a Run Outig, a Black and Blue-tól az Ever Againig azonnal megszerethető, már-már fülbemászó melódiák szerepelnek a lemez „étlapján".
A produkcióban buja könnyedséggel keveredik az akusztikus és az elektronikus hangvilág. Rose nagyon különleges színfolt a poppalettán, gyönyörű hanggal, igazi egyéniséggel. A Shotgun Daisy egy gazdag hangzásvilágú, komoly zenészstábot felvonultató produkció.
Rose – nagy sajnálatomra – szakítva a hagyománnyal, a lemez kísérőfüzetében csak a közreműködő zenészek nevét tünteti fel számonkénti bontásban, a dalok szövegét nem. Egy rövidke mondat az énekesnő honlapjára irányítja a líra után érdeklődőket.